Raamattu ei sano abortista mitään?

Kirkko ja Kaupunki julkaisi artikkelin, jossa Samuli Suonpää kirjoittaa seuraavan väitteen: “Raamattu ei sano abortista mitään.” Tämä on yksinkertaisesti valhe, joka oikeutetaan toisella valheella, joka ei ainoastaan ole epärehellinen raamatun todistuksen valossa, vaan myös tieteen ja biologian valossa. Kommentoidessaan 2 Moos. 21:22-25 hän kirjoittaa:
“Sikiö, jota nainen kantaa, ei tässä selvästikään ole ihminen, toisin kuin moni moderni kristitty uskoo. Sikiöllä ei Raamatussa ole ihmisoikeuksia, oikeutta elää. Jos naiselle aiheutetaan keskenmeno, siitä pitää maksaa korvausta naisen aviomiehelle. Se on siis aviomies, joka kärsii vahingon, kun naisen raskaus keskeytetään. Ihmisen vahingoittamisesta rangaistaisiin kovemmin.”
Tietenkään abortti ei ole murha, jos sikiö (Latinan sana Fetus = vauva) ei ole ihminen. Siis abortti ei ole murha, jos vauva ei ole vauva. Mietin, että uskotteleeko joku vielä ihan oikeasti, että ihmiselämä ei ala hedelmöityksen hetkellä? Tästä väiteltiin vielä maailmanlaajuisesti Roe v. Wade aikaan, mutta ajat ovat muuttuneet tieteen edistyessä.
Hedelmöityksen hetkellä ihmiselämä on alkanut eikä se muutu yhtään enempää ihmiselämäksi viikkojen kuluessa. Tämä ei ole enää väiteltävissä: Jumala on todistanut siitä Raamatun kautta tuhansia vuosia ja biologia ja tiede ovat vihdoin päässeet myös kärryille tästä. Edes vannoutuneimmat abortin kannattajat eivät enää käytä tätä argumenttia, sillä se on pilaantunut, sen parasta ennen päivämäärä kului loppuun ennen kuin se kerettiin julkaisemaan. Tämä vanha argumentti ei tietenkään koskaan ollut oikea syy sille, miksi abortti haluttiin laillistaa. Yhtä vähän kuin tiede kiinnosti niitä, jotka väittivät afrikkalaisten tai juutalaisten olevan vähemmän ihmisiä, yhtä paljon meidän aikamme holokaustiin (yli 57 miljoonaa uhria yksin USA:ssa) osallistuvia äitejä, pelkurimaisia isiä ja palkkamurhaaja lääkäreitä kiinnostavat nämä faktat. Miksi näin? Sillä tieteelliset kysymykset eivät koskaan olleet syy abortin oikeutukselle. Nyt kun tieteen taakse ei voi enää rehellinen henkilö piiloutua, johdonmukaiset ja faktat hyväksyvät abortin kannattajat ovat antaneet todellisen oikeutuksen abortille ja se on tämä:
“Minä tiedän, että se on ihminen. Minulla on oikeus tappaa se. Miksi? Koska minä haluan. Koska minulla on silloin helpompaa.”

Kristityt tuntuvat nielevän sen valheen, että jokainen nainen, joka tekee abortin, on jollain tavalla uhri. Jos tutustuu hiemankin siihen miten suurin osa naisista reagoi abortti klinikoiden edessä oleviin kristittyihin esim. Jenkeissä, jotka mm. tarjoutuvat adoptoimaan, auttamaan taloudellisesti, tekevät selväksi, että heidän kohdussa oleva vauva on oikeasti vauva jne. He eivät saa vastaukseksi “en ole varma onko se vauva, minulla on vaikeaa”. Vaan heille huudetaan “minä tiedän, että se on vauva, minulla on oikeus tappaa se.” (Paljon tätä materiaalia YouTubessa Apologia Studios kanavalla). On totta, että toiset naiset tapattavat lapsensa poikaystävän painostuksesta tai tuen puutteesta, mutta tämä ei ole loppupeleissä hyväksyttävä syy. Entä raiskaus? No katsotaan.


Tekopyhyys

Abortin kannattajat ottavat harvinaistapauksia oikeuttaakseen abortin. He itkevät: “Entä jos nainen on raiskattu?” Raiskaus on sanoin kuvaamaton paha. Niin paha, että Jumala laissaan tekee selväksi, että raiskaaja on luovuttanut oikeutensa elämään. Rangaistus on kuolema. Vaativatko abortin kannattajat siis kuoleman rangaistusta raiskaajalle? Eivät. Suonpään kirjoituksesta saa myös sen käsityksen, että hän kammoksuu Jumalan asettamia rangaistuksia kuten kuoleman tuomiota. Tämä ei yllätä, lähes kaikki “kristitytkin” häpeävät niitä rangaistuksia, jotka Jumala asetti. Tämä on yksinkertaisesti sen tähden, että he eivät näe synnin pahuutta, vaan näkevät sen pikku vikana tai jopa viehättävänä. Se mikä taas on Jumalan mukaan oikein ja puhdasta, luonnolliset ihmiset halveksivat. Siispä he eivät kuluta aikaansa oikeuttaakseen todellisen rikollisen oikeudenmukaista rangaistusta, vaan he vaativat sitä viattomalle vauvalle. Raiskaus on paha, mutta murha on vielä pahempaa ja rangaistusta tästä ei kuulu hävetä. Moni raivostuu delfiinin, valaan, leijonan tai muurahaisen tappamisesta, mutta mitä väliä ihmisvauvalla? Tämä tekopyhyys kumpuaa kapinasta Luojaa vastaan. Eläin on arvokkaampi kuin Jumalan kuvaksi luotu. Voi teitä tekopyhiä.

Sinun ruumiisi ei ole lopullisesti sinun

Tiedämme jo, että vauvan ruumis ei ole naisen ruumis. Mutta muistutan, että naisen oma ruumis on Jumalan antama. Loppu peleissä ei siis ole hänen paikkansa sanoa mitä hän voi ja mitä hän ei voi sillä tehdä. Sama homma miehellä. Jumala asetti selkeät rajat sanoessaan seksin kuuluvan avioliittoon ja tähän ei kuulu mennä, ellei ole valmis huolehtimaan lapsista. Henkilölle, joka kieltää Raamatun Jumalan tämä kuulostaa kamalalta, mutta mielenkiintoista on se, että he täten olettavat objektiivista moraalista standardia tuomitessaan jonkin asian moraaliseksi tai moraalittomaksi. Jos Jumala ei ole – ei ole oikeutta sanoa mitään sanomaani moraalittomaksi. On vain sinun “mielipide”. Jokainen meistä kuitenkin tiedostaa tai elää niin kuin olisi oikeasti olemassa oikea ja väärä. Miksi? Sillä meidät on luotu Jumalan kuvaksi. Kun valehtelemme, me tiedämme tehneen väärin, sillä Jumala ei ole valehtelija. Kun teemme aviorikoksen, tiedämme tehneen väärin, sillä Jumala ei ole liitonrikkoja. Jumalan luomuksena me emme ole tuomareita ylitse Jumalan moraalisen lain. Langennut ihminen ei tätä kuitenkaan hyväksy, ellei Jumala suo hänelle uudestisynnyttävää armoa, ilman sitä Room. 1:18-32 kuvastaa vallalla olevaa yhteiskuntaa.

 

Mitä Raamattu oikeasti sanoo kohdussa olevasta vauvasta?

Planned Parenthood (USA:n suurin abortin tarjoaja) myy murhattujen vauvojen ruumiin osia. He kutsuvat näitä vain “hedelmöityksen tuotteiksi”. Raamattu sanoo:

“Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.” Ps. 139:13-16
Abortin periaatteet ovat kehittyneet filosofiseksi argumentiksi myös vastasyntyneiden murhalle, ehdottaen että tämä ei olisi moraalitonta. Tämä ei ole uutta. Vanhassa Testamentissa lasten uhrauksia tehtiin Molokille (3 Moos. 18:21; 20:1-5), epäjumalalle jota Kaananilaiset palvoivat. Tämä on radikaalia turmelusta (Room. 1:18-3:20) suurimmillaan. Jos yksilö, organisaatio tai kansa hyväksyy lapsen tappamisen (fetus tai vastasyntynyt), he ovat syyllistyneitä murhaan siinä missä ylipapit ja lainoppineet (Matt. 26:3-4; 27:22-25; Joh. 11:53), Roomalaiset (Matt. 27:27-37) ja muut (Luuk. 23:21) jotka murhasivat Jumalan Pojan (Apt. 2:22-23; 4:27-28).  “Älä tapa.” (2 Moos. 20:13) koskee myös kohdussa olevaa vauvaa.
“Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä omaksi kuvakseen Jumala teki ihmisen (1 Moos. 9:6).
Jumala luo ihmisen antaen sielun hedelmöityksen hetkellä. Kohdussa olevalla vauvalla on sielu. Ainoastaan sielun omistava voi hypähtää ilosta:
 “Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.” Luuk. 1:41, 44.
Biologian tiede on sen jo todennut, mutta kaikkein tärkeimpänä – Raamatullisesti – elämä alkaa hedelmöityksestä. Jesaja sanoo:
“Kuulkaa minua, te merensaaret, ja tarkatkaa, kaukaiset kansat. Herra
on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka, hamasta äitini helmasta minun nimeni maininnut.” Jes. 49:1
Kaikkitietävä Jumala julistaa, että hän tuntee ihmiset ennen kuin he syntyvätkään. Hän tuntee heidät henkilökohtaisesti heidän Luojanaan. Hän tuntee heidän koko olemuksen (Ps. 103:14; Job 10:8; Ps. 119:73; Saar. 11:5) ja antaa heille sielun hedelmöityksen hetkellä (Saar. 12:7).
Jos myös teemme rehellisen eksegetiikan artikkelissa mainitusta Raamatun paikasta tulemme luonollisimpaan loppu tulokseen:
“Jos miehet tappelevat keskenänsä ja loukkaavat raskasta vaimoa, niin että hän synnyttää kesken, mutta vahinkoa ei tapahdu, niin sakotettakoon syyllistä vaimon miehen vaatimuksen ja riidanratkaisijain harkinnan mukaan. Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä” 2 Moos. 21:22-23.
Nämä sanat Moosekselta asettavat fetuksen samalle tasolle aikuisen kanssa; tarkoittaen, ne tunnistavat fetuksen eläväksi (henki hengestä) jo kohdussa. Jos Fetus on vakavasti loukkaantunut (sisältää kuoleman) edes vahingosta (Jos miehet tappelevat keskenään), Jumala vaatii elämän elämästä. Lapsi kohdussa on luotu Jumalan kuvaksi (1 Moos. 1:26-27). Jeremia sanoo olleensa elossa äitinsä kohdussa (Jer. 20:17). Jumalalle, kaikki lapset – nekin jotka ovat kohdussa – ovat eläviä ihmisiä (Ps. 139:13-16).
Samaa kreikan sanaa brephos (tarkoittaen: syntymätön lapsi, sikiö, fetus, vastasyntynyt lapsi, pieni lapsi, vauva, lapsi) käytetään kuvaamaan syntymätöntä Johannes Kastajaa (Luuk. 1:41, 44), vastasyntynyttä Jeesusta (Luuk. 2:12, 16) ja nuoria lapsia, joita tuotiin Jeesuksen siunattavaksi (Luuk. 18:15). Jumala ei tee mitään eroa syntyneiden ja syntymättömien lasten välillä. He kaikki ovat hänen luomuksensa (Ps. 127:3). Tarkoituksellisesti tapattaa yksikään näistä on murha.
Jeesus Kristus sikisi Pyhästä Hengestä. Hän otti ihmisluonnon ensimmäisellä hetkellään kohdussa. Olisi vakavaa sanoa, että Jeesus oli kohdussa jonkin aikaa Jumala ja jotain muuta, eikä todellisesti Jumala ja todellisesti ihminen.
“Raamattu ei sano abortista mitään”. Kyllä sanoo, sillä abortti on murha ja kun Raamatussa on yksikin paikka, joka murhan tuomitsee, huutaa se: “Äiti älä tapa lastasi”.
Abortti: anteeksianto yksin Kristuksessa
Abortti ei ole ensisijaisesti poliittinen, vaan moraalinen ongelma. Abortti on vastoin Jumalan moraalista lakia. Jokainen meistä on rikkonut Jumalaa vastaan eikä yksikään meistä voi ajatella ansaitsevansa iankaikkista elämää. Jumalan laki todistaa syntisten omatunnolle, että he ovat rikkoneet Jumalaa vastaan, jonka he tietävät olevan olemassa (Room. 1:18-20). Käsky on annettu uskoa Kristukseen, luottaa hänen elämäänsä ja kuolemaansa ristillä sijaiskärsijänä. Hän täytti lain omiensa edestä ja tyydytti Jumalan oikeudenmukaisen vihan. Tämän tähden meillä voi yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksessa olla rauha Jumalan kanssa (Matt. 4:17; Luuk. 24:45-47; Apt. 2:38; 17:30; 20:21; Room. 3:23-25; Room. 4:1-8; Room. 5:1, 20; Joh. 10:11, 26-30; Joh. 5:24; Joh. 3:16).

Itke syntejäsi tänään. Rakkaus, armo ja anteeksianto ovat Kristuksessa ja hän on luvannut, että hän ei hylkää yhtäkään, joka tulee hänen tykönsä. Hän ei tullut pelastamaan vanhurskaita, vaan syntisistä syntisimpiä. Älä anna syntiesi suuruuden olla tekosyy – Kristuksen armo on enemmän. Minä olen suuri syntinen, mutta minulla on suurempi Pelastaja. Rukoilen, että Hän pelastaisi myös sinut.

Kristityille

Olkaa kuuliaisia Jumalalle, älkää ihmiselle. Miksi meidän maamme on täynnä selkärangattomia pelkureita, jotka tunnustavat Kristuksen nimeä? Sinä tulet kerran seisomaan Jumalan tuomioistuimen edessä ja tästä tapaamisesta sinä et voi jäädä pois. Meidät on kutsuttu olemaan valo pimeydessä, puhumaan niiden puolesta, joilla ei ole ääntä. Suomi on syyllinen kymmenien tuhansien vauvojen murhaan. Missä ovat kristityt? Sitä joka häpeää Kristusta ja hänen sanojaan, on hänkin häpeävä Isän edessä. Luuletko todella, että kristityt saavat olla rauhassa vielä pitkään? Vainot tulevat aina säännöllisin ajoin ja tällöin sinulla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa näihin asioihin. Nyt voit, joten miksi häpeäisit totuutta? Mitä voi ihminen sinulle tehdä? Älä kiinny tähän maailmaan:

“Ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.” Jaak. 4:4

“tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: “En minä sinua hylkää enkä sinua jätä”; niin että me turvallisin mielin sanomme: “Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?” Hep. 13:5-6

 

Lisämateriaalia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s